اوقات شرعی
 
       
      • پروژه‌ها: طبقه‌بندی‌ها
      • پیست دوچرخه سواری بوستان بانوان ریحانه
        پیست دوچرخه سواری بوستان بانوان ریحانه

         ۱۰ نکته شگفت انگیز از فواید دوچرخه سواری

         

        ورزش! آن دوست قدیمی ما که همه از او سوال می کنند، اما از روبرو شدن با آن واهمه دارند. بیشتر افراد وقتی در رابطه با حفظ تناسب اندام خود فکر می کنند، احساس عشق یا تنفر به آنها دست می دهد. اما حقیقت اینست که برای سالم ماندن نیازی به گذراندن زمان طولانی و ملال آور در باشگاه و یا امتحان روش های گیج کننده رایج و بی تاثیر ندارید. دوچرخه سواری راهی برای سالم ماندن است که در اختیار همه قراردارد و اثراتی شگفت انگیز روی بدن، روح و ذهن برجای می گذارد.

        ۱ ) دوچرخه سواری سیستم قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد.
        دوچرخه سواری یکی از محبوبترین روشها برای افرادیست که مایل به تقویت قلب و ریه های خود هستند. دوچرخه سواری یکی از محبوبترین روشها برای افرادیست که مایل به تقویت قلب و ریه های خود هستند. دوچرخه سواری منظم، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان ۵۰ درصد کاهش می دهد. همچنین، ورزش های هوازی منظم روی دوچرخه، ریه ها را تقویت کرده و به آنها امکان می دهد تا اکسیژن بیشتری را جذب کرده و سطح انرژی شما را بالا ببرند.

        داشتن قلب و ریه هایی قوی نه تنها از پیش آمدن شرایط خطرناک قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر، فشارخون، تصلب شریان و سندرم متابولیک جلوگیری می کند، بلکه برای فعالیت روزانه شما نیز انرژی بیشتری فراهم می کند. آیا هر بار که از پله ها بالا می روید دچار تنگی نفس می شوید؟ دوچرخه سواری به میزان حداقل ۲۰ دقیقه در روز، شما را قادر می سازد تا کارهای بیشتری را تنها با نصف انرژی انجام دهید.

        ۲ ) دوچرخه سواری برای سلامت ذهن فوق العاده است.
        کمتر چیزی بدتر از پایان دادن به یک روز کاری با حالتی خسته و کسل است. تحقیقات نشان داده است که ورزش های منظم تاثیر مثبتی روی مغز شما به جای می گذارند. با این حال، تمام ورزشها به یک میزان تاثیرگذار نیستند.

        امروزه افزایش احساس اعتماد به نفس – که بعنوان یک فاکتور ضد افسردگی عمل می کند در دوچرخه سواران، به اثبات رسیده است. اگر یک روز بد را سپری کرده اید، کمتر چیزی بیشتر از دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا استرس را از خود دور کنید. دلیل این امر آنست که دوچرخه سواری باعث ترشح موادی می شود که سطح کورتیزول ( یکی از هورمون های اصلی مرتبط با استرس ) را مرتب می کنند.

        دوچرخه سواری همچنین یک راه مناسب برای پیدا کردن دوستان جدید است؛ نه فقط به این خاطر که یک فعالیت بیرون از خانه و در جوی آرام است، بلکه به این دلیل که افرادیکه بطور منظم ورزش می کنند، سطوح کمتری از اضطراب اجتماعی و استرس را تجربه می کنند.

        ۳ ) دوچرخه سواری خلاقیت را تقویت می کند.
        ممکن است در اطراف میکل آنژ دوچرخه ای نبوده باشد، اما قطعا دوچرخه ها به او کمک کرده اند تا برخی از کارهایش را سریعتر انجام دهد. دانشمندان براین باورند که ورزشهای هوازی در تقویت خلاقیت و مهارت های حل مسئله موثر است و به نویسندگان، موزیسین ها، مهندسان، و هر فرد دیگری که روی پروژه ای کار می کند، کمک می کند تا بر انسداد ذهنی غلبه کرده و تصمیم درست را اتخاذ کنند.

        دوچرخه سواری اکسیژن رسانی به مغز را افزایش داده و به نورون های مغز کمک می کند تا مؤثرتر فعالیت کنند و به این وسیله روحیه ای را که برای حل مسئله بدان نیاز دارید به شما می بخشند. یک مطالعه جدید نشان داده است که تنها ۲۵ دقیقه دوچرخه سواری به شما ایده های جدید بخشیده و خلاقیت را در شما بالا می برد.

        ۴ ) دوچرخه سواری خواب شما را بهبود می بخشد.
        افرادیکه که سبک زندگی کم تحرکی دارند، غالبا از مشکلات بد خوابی رنج می برند. کمبود ورزش یکی از دلایل اصلی اختلالات خواب مانند بی خوابی است. اما دوچرخه سواری به افرادیکه دارای الگوهای نامنظم خواب هستند کمک می کند تا خود را با سبک زندگی سالمتر تطبیق دهند.

        تحقیقی که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه استانفورد انجام شد، حاکی از آن بود که افرادی که از مشکل بی خوابی رنج می بردند و یک روز در میان ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری می کردند، بهبودی را در الگوهای خواب خود مشاهده کردند. به گونه ایکه در مدت زمان کمتری خوابشان می برد و زمان بیشتری را نیز می خوابیدند. با این وجود، دوچرخه سواری با افزایش انرژی در کوتاه مدت در ارتباط است. بنابراین، اگر می خواهید شبها زودتر بخوابید، نباید در شب به دوچرخه سواری بروید.

        ۵ ) دوچرخه سواری شما را جوانتر می کند.
        مطالعات اخیر در دانشگاه استانفورد نشان داده است که دوچرخه سواری منظم علائم پیری را کاهش می دهد و همچنین از پوست شما در مقابل تاثیرات مخرب تابش UV محافظت می کند. اینکار از طریق افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن انجام می شود که در نتیجه آن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلولهای پوست می رسد. سلولهای سالم نه تنها به پوست زیبا و نرم بدل می شوند، بلکه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک پوستی را نیز کاهش می دهند.
        مطالعه ای که در دانشگاه راتگرز انجام شده است نشان می دهد ورزش های هوازی منظم مانند دوچرخه سواری، خطر سرطان پوست را کاهش می دهد. دوچرخه سواری همچنین به سلول های پوستی ما کمک می کند تا آسانتر از شر سموم خلاص شده و تولید کلاژن را افزایش می دهد که چین و چروک های روی پوست را از بین میبرد.

        ۶ ) دوچرخه سواری اجابت مزاج را افزایش می دهد.
        دوچرخه سواری همچنین یبوست را درمان کرده و نفخ بعد از غذا خوردن را تسکین می دهد. فعالیت فیزیکی، مدت زمانی را که غذا در روده بزرگ می ماند، کاهش می دهد و در نتیجه آب کمتری از غذا توسط روده گرفته می شود. در نهایت مدفوع را نرم کرده و دفع آن را راحت تر می کند. از دیگر سو، فعالیت هوازی ضربان قلب را افزایش داده و تنفس را تسریع می کند که این نیز به نوبه خود انقباض ماهیچه های روده ای و شکمی را ارتقاء می دهد.

        ۷ ) دوچرخه سواری عمر را طولانی تر می کند.
        تمرینات منظم هوازی نه تنها از پیش آمدن شرایط خطرناک مانند بیماری های قلبی عروقی، چاقی مفرط، دیابت، و حتی سرطان جلوگیری می کند؛ بلکه بازسازی سلولی در بدن را نیز تقویت می کند. بنابراین، اثرات پیری در بدن دیرتر ظاهر می شوند. افرادی که به طور منظم ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری یا دو انجام می دهند، در مقایسه با بقیه افراد بیشتر عمر کرده و زندگی سالمتری دارند.

        بسیاری از ورزشکاران آماتور، تا سن ۷۰ – ۸۰ سالگی به ورزش ادامه می دهند. مطالعه ای که در کالج کینگ لندن انجام گرفت، دو هزار دوقلوی همسان را با هم مقایسه کرد و دریافت که افرادیکه حداقل ۱۱۵ دقیقه در هفته به دوچرخه سواری می روند، از لحاظ بیولوژیکی جوانتر از برادران دوقلوی خود بودند که زندگی کم تحرکی را سپری می کردند.

        ۸ ) دوچرخه سواری شما را باهوش تر می کند.
        دوچرخه سواری مقدار اکسیژنی را که سلول های خونی منتقل می کنند، افزایش می دهد. اکسیژن بیشتر در سلول های ما بدین معناست که کل بدن میتواند سریعتر و با کارایی بیشتر کار کند. مطالعه ای که در دانشگاه ایلیونز انجام شده نشان داد آن دسته از افرادی که از یک زندگی کم تحرک به دوچرخه سواری روی آورده بودند، ۱۵ درصد بهبودی را در مهارت های ذهنی خود تجربه کردند.
        دوچرخه سواری نه تنها باعث می شود ذهن روشن بینانه تر فکر کند، بلکه از طریق تولید و بازسازی گیرنده های نورونی -که در غیر اینصورت به علت پیری با شدت بیشتری فاسد می شوند، از پیش آمدن شرایط بحرانی مانند آلزایمر، جلوگیری می کند. دوچرخه سواری همچنین از راه تولید سلولهای جدید در هیپوکامپ ( قسمتی از مغز که مرکز یادگیری است ) از تحلیل رفتن و یا از دست دادن حافظه جلوگیری می کند.

        ۹ ) دوچرخه سواری شما را شادتر می کند.
        تاکنون “Runner’s high” به گوشتان خورده است؟ احساسی است توام با رضایت که به افراد بعد از یک فعالیت طولانی هوازی دست می دهد. یک تصور غلط و رایج در مورد Runner’s high اینست که در اثر ترشح اندروفین در بدن ایجاد می شود. اما مطالعات اخیر نشان داده است که خانواده ای از ملکولهای ریز ( به نام اندوکانابینوئیدها ) مسئول احساس شادی و رضایتی هستند که به دوچرخه سواران دست می دهد.

        دوچرخه سواری به مدت ۳۰ دقیقه تمام چیزیست که شما برای بهره مندی از مزایای اندوکانابینوئیدها به آن نیاز دارید. گفته می شود دوچرخه سواران غالبا خوشحالترین کارمندان اداره هستند . از طرف دیگر، دوچرخه سواری استرس را کاهش داده و در عین حال احساس خوشحالی و رفاه روانی را افزایش می دهد.

        ۱۰ ) دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا کاهش وزن پیدا کنید.
        حال اگر تمام آنچه خواندید شما را متقاعد نکرد، بهترین را برای آخر گذاشته ایم. نظرسنجی ها نشان داده است که اکثریت افرادی که ورزش می کنند، علاقمند به کاهش وزن خود هستند. اضافه وزن یکی از مشکلات بزرگ در دنیای مدرن است. سبک زندگی کم تحرک ما بدین معناست که ورزش به جای اینکه بخشی از زندگی روزمره ما باشد، از نظر بسیاری از ما کاری طاقت فرسا بشمار می آید.

        اما حفظ تناسب اندام آسانتر از آنیست که به نظر می رسد. دوچرخه سواری به شما امکان می دهد تا بدون اینکه عذاب رفتن به باشگاه را تحمل کنید، تناسب اندام خود را حفظ کنید. دوچرخه سواری برای تازه کاران بسیار آسان و ساده است و به راحتی جای خود را در سبک زندگی شما باز می کند. کافیست یک دوچرخه عالی بردارید و بیرون بروید. برای دوچرخه سواری روز بسیار قشنگیست.

        تعداد بازدید :952
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
        کد امنیتی: